01.
Mere salg online med
Google Ads Annoncering
Marketing på verdens største søgemaskine
Alle kender Google og ved, at det er verdens største søgemaskine. Annoncerer man på Google’s platform, får man derfor også adgang til et større publikum end via nogen anden markedsføringskanal.
Google’s platform har samtidig vokset sig så stor, at der findes en annonceform til alle virksomheder. Uanset om man ønsker at fokusere på leadgenerering, branding, salg på webshop eller besøg i en fysisk butik, findes der derfor en mulighed.
02.
Udvalgte projekter
Udvalgte projekter
Få et større indblik i hvilket samarbejde og resultat du kan forvente at få gennem et samarbejde med os.
Skab trafik her og nu med Google Ads
03.
Forståelse
Mere om Google Ads
Kort forklaring
Nedenfor at vi beskrevet de mest anvendte:
- Søgeannoncer – tekstannoncer i søgeresultaterne
- Google Shopping – produktannoncer i søgeresultaterne
- Google Display & Retargeting – bannerannoncer via Google’s netværk.
Søgeannoncer
Få dine tekstannoncer vist i Google’s søgeresultater
Google’s tekstannoncer er de små tekster du finder før de “normale” søgeresultater. Typisk finder du ordet “Ad” eller “Annonce” ud fra teksten, hvorfra man ved, at der er tale om en betalt annonce.
Disse tekstannoncer er altid forbundet med et søgeord (keyword), hvilket gør annoncerne utroligt stærke ift. marketing. Ejer du f.eks. et tømrerfirma i Jyllinge, kan du få dine annoncer til at ligge på f.eks. søgeordene “tømrer Jyllinge” eller “tømrermestre Jyllinge”.
Derved betaler man kun for utroligt relevante besøgende, hvilket giver langt højere chance for henvendelser i forhold til andre marketingkanaler.
Google Shopping (For webshops)
Få dine produkter vist i Google’s søgeresultater
Ejer du en webshop og ønsker dine produkter vist direkte i Google’s søgeresultater? På Google Shopping vil dine produkter inkl. produktbilleder blive vist direkte i toppen af søgeresultaterne.
Søger du f.eks. på “Samsung Mobiltelefon”, vil søgeresultatet inkludere en række forskellige Samsung modeller i toppen hvor både billeder og priser fremgår. Da billedannoncer ofte er mere attraktive end tekstannoncer, kan disse placeringer være profitable at købe sig ind på.
Google Shopping kræver en smule opsætning, da dataen og billederne bliver trukket direkte fra din egen database/hjemmeside. Når dette først er gjort, er dataen til gengæld altid opdateret og annoncerne vil altid indeholde den nyeste pris eller det nyeste billede.
Google Display & Retargeting
Køb bannerannoncer på nettet igennem Google’s netværk
Har du allerede domæne, hjemmeside og trafik på siden? Så har du via Google mulighed for at få vise dine besøgende relevante annoncer i Google’s netværk, hvor du kan promovere lige netop dit firmas fordele.
Har du f.eks. en webshop, kan du målrette bannerannoncerne, så de kun vises til besøgende som f.eks.:
- Har lagt varer i kurven på hjemmesiden og derefter forlod siden
- Som besøgte underside om bestemte produkter
- Som var på betalingssiden men forlod hjemmesiden uden at købe
Disse besøgende er ofte mere relevante, da de allerede har besøgt din hjemmeside og er derfor længere i købsprocessen end en helt ny besøgende.